Seniorvejledning og bisidderordning i København
Seniorvejledning/Bisidderordning
Skal du have samtale med visitator, læge, bank osv., og føler du dig utryg, kan du få hjælp af en bisidder.
Mange ældre støder på forhindringer og forandringer, som bringer forstyrrelser ind i deres hverdag.
- Har du problemer med at læse de breve, du får fra det offentlige?
- Er du sikker på, om du får udbetalt den rigtige pension?
- Har du brug for hjælp til at søge medicintilskud, boligydelse eller hjælpemidler m.v.?
- Ønske du at klage over en afgørelse fra det offentlige?
Dette er blot nogle af de spørgsmål, du kan snakke med seniorvejlederen om.
Hvad kan seniorvejlederen gøre?
Efter at I i fællesskab har skabt et overblik over problemstillingen, vil vejlederen forsøge at hjælpe dig med en løsning på dit problem.
Du kan også få hjælp til at sammensætte et brev, en ansøgning eller en klage.
Træffetid for personlig henvendelse:
Hver onsdag kl. 10 - 12
Valdemarsgade 8
1665 København V
Lukket i juni, juli og august samt uge 51 og 52
Tidsbestilling tilrådes på 21 21 79 71
Skal du have samtale med visitator, læge, bank osv., og føler du dig utryg, kan du få hjælp af en bisidder.
Bisidderen er en ulønnet frivillig, der har tid og lyst til at lytte med til samtalen, hjælpe dig med at huske, hvad der bliver sagt og evt. notere det ned, der er vigtigt for dig at vide.
Alle bisidderne er generalister og er ikke tilknyttet et speciale.
Krav til bisidderne
En bisidder har tavshedspligt og må ikke træffe beslutninger på dine vegne, ikke modtage oplysninger fra offentlige myndigheder eller videregive oplysninger, medmindre du har givet bisidderen et skriftligt tilsagn eller en fuldmagt.
Sidst opdateret 06.07.2024