Aarsmøde 2022
Alt materiale op til årsmødet er samlet i folder, der kan læses her.
Referat:
Årsmøde 18.03.22
Antal deltagere: 68
Afbud fra bestyrelsen: Marianne Helms
Før det egentlige Årsmøde fortalte Signe Mathilde Dalsgård fra Ældre Sagens Analyseafdeling om projekt Drømmekommune og Ældre Sagens partnerskab med Københavns kommune herom. Kommunen har udpeget Sundparken, som et af de steder hvor partnerskabet går i gang.
Årsmøde ifølge dagsorden:
Valg af dirigent:
Bestyrelsen peger på Thomas Thomsen, som vælges uden modkandidater. Han takker for valget og konstaterer at Årsmødet er rettidigt indkaldt og beslutningsdygtigt.
Beretning:
Den skrevne beretning er lagt på nettet og blev udleveret til deltagerne.
Formanden supplerer med en kort mundtlig udgave med speciel fokus på arrangementer og aktiviteter.
Næstformanden beretter om vores samarbejde på det social –og ældrepolitiske område. Samarbejdsforms fungerer rigtig godt på flere planer, ligesom samarbejdet med Amager øst om den sociale bydelsplan. Vi vil arbejde for at etablere tættere samarbejde med Amager vest for evt. også dette område formulerer en social bydelsplan. Hun fortæller også om ældreetapen, som er et cykelløb i Kbh.s gader i forbindelse med Tour de Frances '-opstart i København.
Vi har måttet sige farvel til hjælpende hånd pga. manglende efterspørgsel og frivillig til at varetage opgaven.
Vores hjælp ved influenzavaccinationer er også stoppet pga. manglende ressourcer og egnede lokaler.
IT fylder meget hos bestyrelsen. Vores IT-afdeling afholder kurser i overgangen fra NemID til MitID.
Vores kommunikation med medlemmerne foregår på flere fronter: Via de kontorfrivillige, på hjemmesiden og ved nyhedsbrevene.
Der siges tillykke til Arne Bjørn med hans valg til Lokaludvalg Amager Vest. Også et tillykke og tak til John Møller Jørgensen som stillede op til og blev valgt som suppleant til lokaludvalg Amager Øst.
Desuden tillykke til Kenneth Krohn Olsen med hans 10 år jubilæum – lettere forsinket pga. Corona. Kenneth får en årsnål, en buket blomster og en æske chokolade.
Frivilligfrokost. I 2021 blev afviklet den 24. september i restaurant Sundby Sejl. I 2022 kommer den til at foregå i restaurant Lynetten den 30. september kl. 15.00
Beretningen blev godkendt.
Regnskab:
Regnskabet for 2021 blev fremlagt til udtalelse. Regnskabet er indeholdt i den omdelte pjece, hvor der er en fejl på side 6. I stedet for ’2022’ skal der i den højre kolonne stå ’2020’.
De øgede indtægter skyldes den ændrede fordelingsnøgle mellem lokalafdelingerne.
Bestyrelsen efterlyser hjælp til at finde et lokale, der er bedre end vores nuværende i Holmbladsgade.
Jannie Kongenskov spørger, hvorfor der ikke er budgettal? Svaret er, at det er der ikke tradition for i Ældre Sagens officielle regnskabsaflæggelse for lokalafdelingerne. Bestyrelsen har selvfølgelig arbejdet efter et budget, og håber på at det på et tidspunkt vil blive inkluderet i Ældre Sagens officielle regnskabssystem Microsoft Dynamics NAV.
Fremtidigt virke:
Vi vil satse på samme indsatsområder som tidligere. En udvidelse af tryghedsopkald er i støbeskeen, skønt det er et nationalt problem, at ingen vil ringes op. Ældretelefonen er derimod en succes.
Generationsmødet har været meget berørt af covid-19 og antallet af frivillige er decimeret. Ny helhedsplan i både øst og vest er på vej. Læsevenner hjælper til og med 10. Klasse, nu også med matematik. Amagerplanen har fået kontor i Hørgården. Vi vil hjælpe med at finde frivillige.
På nuværende tidspunkt ved vi ikke, om vi kan råde over de samme kommunale lokaler i næste sæson til vores aktiviteter, det får vi besked på primo maj 2022.
Det nye snedkerværksted, hvor der er plads til 6, Åbner officielt 5. maj.
Vi har fået en anmodning om at danne et cykelhold men det er endnu ikke lykkedes af finde frivillig til at koordinere det.
Vores kommende bestyrelses seminar 20-21 april omtales.
Vores hidtidige kasserer er fratrådt pga. sygdom og der bydes velkommen til vores nye kasserer Vibeke Salmon.
Indkomne forslag.
Der er ikke indkommet forslag.
Valg af bestyrelsesmedlemmer
Dan Jønsson, Jette Andersen, Marga Bokelund, Palle Skov og Marianne Helms
Blev alle genvalgt for 2 år.
Birgitte Ørsted blev valgt som bestyrelsesmedlem for 1 år.
Valg af suppleanter for 1 år
Følgende blev valgt:
-
John Jørgensen
-
Keld Lybke
-
Susanne Storgaard Sommer.
Eventuelt:
Jette fortalte om lørdagscaféen, som starter sidste lørdag i april og er planlagt til at afholdes sidste lørdag i hver måned.
Årsmødet sluttede kl. 17.
Thomas Thomsen / Elsebeth Wehage
dirigent referent
Efter årsmødet konstituerede bestyrelsen sig uændret således:
Formand: Palle Skov
Næstformand: Dorthe Thorbech
Sekretær: Elsebeth Wehage
Bestyrelsesmedlemmer: Birgitte Ørsted, Dan Jønsson, Jette S. Andersen, Marga Bokelund, Marianne Helms og Peder Blom.
Kasserer uden for bestyrelsen: Vibeke Salmon
Sidst opdateret 12.02.2023