Søg på lokalafdelingens hjemmeside
Logo

It

It-cafe på Randers Bibliotek (410)

Driller computeren eller telefonen? Bare mød op i IT-Caféen. Alle er velkomne.

Tilmelding

Tilmelding ikke nødvendig

Lokalafdeling

Randers

Hvem

For alle

Pris medlemmer

Gratis

Pris ikke medlemmer

Gratis

Hvornår

Alle uger
Mandag kl. 09:30 - 12:00
Tirsdag kl. 12:30 - 15:00
2025: 06.01. til 29.04.

Særlige behov

Adgang med kørestol: Ja

Mødested

Randers Bibliotek, Stemannsgade 2, Randers C, i Den Blå Boks.

Beskrivelse

Vi hjælper dig med de fleste problemer i brug af standardprogrammer, men også gerne med MitID, Netbank, Ny Digital Post, eBoks og borger.dk etc.

Har du lyst til at lære noget om specifikke it-områder som f.eks.:
- at få adgang til din bank
- at sende billeder med i en sms eller mails
- at arkivere billeder fra mobilen
- at organisere Apps på mobilen
- at købe togbillet/rejsekort på internettet
- etc.
Vi kan tilbyde individuel undervisning i dit tempo, og kan forløbe over flere besøg i IT-caféen.

Medbring din bærbare computer tablet/iPad eller mobiltelefon, så gør vi vores bedste for at løse dit problem eller give et godt råd til at komme videre.
Vores It-cafe er åben for alle, og det er gratis at få hjælp.

 
Kontakt IT-Hjælp i Hjemmet hvis:
- problemet er printere, internet adgang m.v.
- der er ferie i IT-Cafeen.

 

Når du får it-hjælp fra Ældre Sagen:

Vær opmærksom på, at den it-frivillige:
• Hjælper dig ulønnet

• Ikke er it-specialist, og blot hjælper med, hvad denne kan i forhold til det problem eller den udfordring, du kommer med.

• Ikke er dækket af en forsikring for den tekniske hjælp, du modtager, og at du derfor selv er ansvarlig for skader, der skulle opstå som følge af hjælpen

• Kun må genoprette styresystemer og software ved hjælp af originale programmer og styresystemer, der ikke er piratkopierede eller lignende

Derudover skal du være opmærksom på:
• At du kun selv må håndtere MitID, netbank og lignende

• At it-udstyr med fejl eller problemer kan være sårbare. Det betyder, at data (som fx e-mails, adresser, billeder og lignende) i nogle tilfælde kan gå tabt eller blive beskadiget

• At hjælpen sker for din egen risiko og regning i tilfælde af udgifter til eksempelvis opståede skader

• At der sagtens kan være situationer, hvor det ikke lykkes at hjælpe dig og løse dine problemer

 

Kontakt:
Arne Andersen, 20 32 00 81, it-randers@aeldresagen-post.dk