Årsmøde 8. marts 2019 - Referat
Dato og tid |
8. marts kl. 15 -17 |
Sted |
Amager Kulturpunkt, Loftet |
Antal deltagere |
85 medlemmer |
Indkaldelse var udsendt med Ældre Sagen DET SKER Februar 2019 – udsendt primo februar
DAGSORDEN:
1. Valg af dirigent
2. Beretning om lokalbestyrelsens virksomhed til godkendelse
3. Forelæggelse af lokalbestyrelsens regnskab til godkendelse
4. Orientering om lokalbestyrelsens fremtidige virke
5. Indkomne forslag
6. Valg af lokalbestyrelsesmedlemmer for to år
7. Valg af suppleanter for et år
8. Eventuelt
REFERAT:
1. Valg af dirigent
Bestyrelsen foreslog Thomas Thomsen, som blev valg med akklamation
2. Beretning om lokalbestyrelsens virksomhed til godkendelse
Beretning blev fremlagt af formand Palle Kummerfeldt. Han sagde;
”Velkommen til den største forening i Danmark. Over 840.000 medlemmer. 215 lokale afdelinger. 65.000 arrangementer og aktiviteter og mere end 19.000 frivillige. Ca. 150 ansatte i Landsledelsen/sekretariatet. Ca. 40.000 nye medlemmer i 2018.
Også velkommen her til Lokalafdeling Amager2300’s årsmøde En af de største lokalafdelinger i landet.
9.000 medlemmer. Ca. 100 frivillige. 20 - 30 arrangementer og aktiviteter. 900 nye medlemmer i 2018.
Efter Årsmødet i marts 2018 konstituerede bestyrelsen sig således:
Palle Kummerfeldt formand
Palle Skov næstformand
Leander Damsø kasserer
Bodil Rasmussen, bestyrelsesmedlem
Else Christensen, bestyrelsesmedlem
Dan Jønsson, bestyrelsesmedlem
Lisbet Worsøe, bestyrelsesmedlem
Ebbe Worsøe, bestyrelsesmedlem
Per Jørgensen, bestyrelsesmedlem
Suppleanter:
Elsebeth Wehage
Dorthe Thorbech
Lone Raetzel, sekretær
Jette Henriksen
Vi har afholdt 10 bestyrelsesmøder, med fokus på tilrettelæggelse og udførelse af aktiviteter og arrangementer og har i 2018 fortsat processen med genopfindelse af vores lokalafdeling. Vi har i den anledning afholdt et 2 dages bestyrelsesseminar. Herom senere.
Arrangementerne i sæsonen 2018:
- Januar: Ingen arrangementer
- Februar: Rundvisning på Christiansborg Slot og frokost i Tårnet
- Marts: Årsmøde, hvor der deltog ca. 70 medlemmer.
- Marts: Foredrag om kaptajn Jespersen.
· April: Den årlige tak til alle vore frivillige: ”Frivillig frokost på loftet”.
· April: Danmark spiser sammen, et arrangement i restaurant Dalle Valle, hvor 200 deltog.
· Maj: Bustur til Sydfyn og Tåsinge, med frokost på Valdemar Slot, og eftermiddagskaffe på Bregninge Mølle.
- August: Kunstkursus, aflæse moderne malerier
· September: Bustur til Skanør og Falsterbo, med frokost på Skanørs gæstgivergård.
- Oktober: Influenzavaccination ved og for Danske Lægers Vaccinationsservice.
· November: Nye medlemmer i 2018 indbudt til orientering om Ældre Sagen og lokalafdelingen. 15 deltog.
· Luciaoptog mv. fra børnehaven. Efterfølgende bankospil med julesange. 85 medlemmer deltog i arrangementet.
- Juletur til Andelslandsbyen Nyvang
Aktiviteter i 2018
Bowling
Der er 27 deltagere på 1 hold.
Petanque
Der spilles på der på Kastrupfortet med 20 deltagere.
Gymnastik:
Ca. 100 deltager hver mandag fordelt på 2 hold i Prismen, og et hold på 14 laver styrketræning i Plejehjemmet Bomi Parkens lokaler.
Fodbold:
20 – 25 mænd spiller hver onsdag fodbold på Sundby Boldklubs kunststofbane.
Stavgang:
Ca. 25 deltager hver torsdag fordelt på 2 hold. Nogle går en lang tur andre en kort.
Linedance:
Der er stor interesse for line dance og vi har nu gang i 3 hold, i 2 forskellige haller.
PC-café
Som en konsekvens af ændret behov på IT-området har vi PC- cafe hver mandag i Holmbladsgade og på Hørgården hver tirsdag samt kun lidt egentlig undervisning.
Undervisningen er på små hold max. 6 personer, som varetages af Kirsten Søndergård, I-pad og smartphone, samt af Dan Jønsson, PC-anvendelse.
Bridge
Ca. 36 deltager hver torsdag i Prismen.
17 deltager hver tirsdag i vores egne lokaler.
Vi har 2 litteraturkredse, hvor den ene samles 1. mandag i måneden og den anden samles onsdage i ulige uger.
Tryghedsopkald
Vi har etableret telefonisk tryghedsopkald.
Besøgsvenner
Vi har 17 besøgsvenner, men kun 16 besøgsværter
Hjælpende hånd ,
Vi har også mulighed for at hjælpe med småopgaver i hjemmene. En såkaldt Handy Man, tager sig af den slags.
Sang
Den 3. Onsdag i måneden synger vi i Hørgårdens Cafe
Vågetjeneste
Vi deltager i den centrale vågetjeneste sammen med de øvrige 4 lokalafdelinger i København. Vågetjenesten er forankret i City.
Onsdagsklubben ses en gang om ugen og hygger sig og tager på ture.
Fredagsklubben
Fredagsklubben ses en gang om ugen og hygger sig og tager på ture.
Andet
Generationskontakt
Projekt Superkræfter er en del af et byudviklingsprojekt (Partnerskabet), der dækker boligområderne Remisevænget Nord, Øst og Vest, Dyvekevænget samt Hørgården her på Amager. Projekt Superkræfter er et supplement til skolernes sprog- og læseundervisning for lokalområdets børn. Ud over læsefærdigheder skal projektet styrke børnenes ordforråd og selvtillid – og selvfølgelig give begge parter en ny ven. Projektet begyndte på Dyvekeskolen i august 2017, og er netop udvidet til også at omfatte Peder Lykke Skolen. Ældre Sagen stiller i skrivende stund med 25 frivillige til projektet.
Projekt Superkræfter vandt tirsdag, den 29. januar prisen
for bedste faglige boligsociale inspirationsprojekt i
København i 2018.
|
Filmen om Superkræfter https://youtu.be/DKy-z2G_7Sc blev vist.
Egen Hjemmeside
På hjemmesiden fremgår vores arrangementer og aktiviteter. Gode ideer til ting som du synes egner sig til hjemmesiden er velkomne. Kontakt Dan Jønsson, eller Palle Skov, som varetager webmasterhvervet. Alle Ældre Sagens lokale hjemmesider blev omlagt til nyt design i 2018.
Lokal indflydelse
Bestyrelsen har fokus på at søge indflydelse, hvor det er muligt og vi samarbejder med den lokale forvaltning, kommunale tilbud samt andre relevante foreninger med formålet at søge mest mulig indflydelse på vilkårene for ældres trivsel på Amager.
For øjeblikket arbejder vi med:
En seniormesse til efteråret.
Involverer os på borgermøder og deltager i høringer af eks. vis Ældrepolitik i København og lokalplanen for etablering af plejecenter og bofællesskab for seniorer ved Sundparken.
At etablere et samarbejde med lokaludvalgene for Amager Øst og Amager Vest, omkring de problemer det medfører, at der sker ændringer og nedlæggelse af busruter på Amager, når Metro City Ringen åbner. Herudover de problemer det medfører, at det er besluttet at fjerne oplysningerne om bussernes stoppesteder ved stoppestederne.
Vi arbejder med at få overblik over indsatsen omkring mennesker med demens og hvilken fokus og indsats, bestyrelsen lokalt skal tage initiativ til at iværksætte.
Status på genopfindelse
På delegeret mødet i 2016 blev Ældre Sagens Strategiplan for perioden 2017 – 2021 vedtaget. På efterfølgende bestyrelsesmøder i vores lokalafdeling blev det vedtaget, at vi ville gå i gang med et genopfindelses projekt som skulle tilrette arbejdet i lokalafdelingen til Strategiplanen.
I marts 2017 og I august 2018 var bestyrelse samlet over 2 arbejdsdage for dels at igangsætte denne proces dels videreføre processen med lokalafdelingens genopfindelse. Vi havde sat ca. 2 år af til arbejdet.
Vores resultater er blevet:
· Noget af det første vi besluttede var at drosle ned på underholdning og undervisning og i stedet vende os mod det social-humanitære arbejde.
· Nyt navn, der var lidt diskussion med Landsledelsen, men det var hurtigt overstået og vi fik navnet ”Ældre Sagen, Lokalafdeling Amager2300”, som omfatter bydelene Amager Øst og Amager Vest
· Udvidelse af bestyrelsen til 9 personer og stadig 4 suppleanter. Det var der overhovedet ingen problemer i på årsmødet 2018, det gik 1 … 2… 3 osv.
· Skolesamarbejde i Projekt Superkræfter. Fantastisk mange har meldt sig som frivillige til denne sag, hvor læsekoden skal brydes for små elever. 29 af 45 frivillige er registreret gennem Ældre Sagen
· Repræsentation i sygehusudvalg for Distrikt 10 ved Marianne Helms, som også er knyttet til bestyrelsen i samarbejdet om Lokal Indflydelse (ældrepolitik)
· Fodbold for ældre mænd. Startede konkret den 22. august 2018 og er blevet en succes med et fremmøde hver onsdag på 20 – 25 ”fodboldmænd”.
· Involvering i valg til lokaludvalgene i Amager Øst og Vest, hvor vores kandidater (Marianne Nissen i Vest og Poul Erik Sørensen i Øst) nu indgår som suppleanter de næste knap 4 år.
· Jytte Yunav er registreret som kasserer. Jytte er knyttet til bestyrelsen i forbindelse med den praktiske overdragelse af kasserer funktionen frem mod dette årsmøde.
- Fokusering på frivilligroller og deres registrering.
· Særligt har der været fokuseret på frivilligroller i besøgsven øjemed. Der er etableret et velfungerende manuelt arkiv, der kobler besøgsven og besøgsven sammen. Også disse registreringer har krævet en stor indsats og skal løbende vedligeholdes. I øjeblikket er vi i den situation, at vi har flere besøgsvenner end besøgsværter, så vi overvejer at søge efter besøgsværter.
- Vi har etableret en egentlig kontorleder funktion.
· Vi har etableret en modtagergruppe for personer/medlemmer, som vil være frivillige. De bliver indkaldt til orienteringsmøde, så de ved, hvad de går ind til.
· Vi har taget faciliteten med ”lokalt nyhedsbrev” i brug, som en af de første lokalafdelinger, og var med i testfasen af det system
· Vi har taget faciliteten ”Dokumentboks” i brug – et digitalt værktøj, til opbevaring af arkivalier
· Vi har nu en organisationsplan, som matcher Strategiplanen, Listeværktøjet, Håndbog 2019 for bestyrelser og frivilligledere. Organisationsplanen er let at vedligeholde
· Bestyrelsesmøder og Referater herfra er blevet harmoniseret med Strategiplanen
· Vi var i forreste linje, da de lokale hjemmesider skulle tages i brug i nyt system
· Vi har etableret kalendere vedr. Anvendelse af vores lokaler i Holmbladsgade
- Vi har etableret medlemskab af Frivilligcenter Amager
· Men genopfindelsen er ikke slut. Der vil stadig være opgaver, på det Administrative område og på det Socialhumanitære område, der skal løses
PR og kommunikation
Vi har i 2018 udsendt 11 lokale nyhedsbreve, som ved årsskiftet nåede ud til godt 25% af vore medlemskaber helt konkret 1.832 ud af 7.011 medlemskaber.
Amager2300 er på Facebook. Både med en åben gruppe, som i 2018 har forøget sit medlemstal fra 114 medlemmer til nu 164 medlemmer, og med en side som mere har karakter af markedsføring og som administreres af bestyrelsen. Siden følges af 42 personer.
Vi sendte også i 2018 en hilsen med Glædelig Jul og Godt Nytår til alle medlemmer via annonce i Amagerbladet.
Tak til de frivillige
Jeg vil gerne rette en tak til de frivillige i Amager2300 – og uden navns nævnelse gælder det kontaktpersonerne og deres hjælpere, kontorfrivillige, arrangementstilrettelæggerne og de organisations-frivillige. Og når man kigger rundt i den kreds – der er ca. 100 personer – så er der mange af dem, der har flere ”kasketter” på.”
Thomas Thomsen spurgte om der var bemærkning mm. til beretningen?
Marianne Nissen, der er Ældre Sagens repræsentant i Lokaludvalg Amager Vest, fortalte, at hun er blevet reelt medlem af lokaludvalget. Det medlem, hun var suppleant for, har trukket sig. Dette gav anledning til applaus.
Peder Blom bad om ordet og udtrykte anerkendelse af den indsats og den udvikling der er sket de sidste par år.
Ebbe Worsøe Petersen fortalte, at det nu også er muligt at betale med MobilePay ved betalinger på kontoret. Ebbe supplerede beretningen med oplysningen at vores aktivitet ’Sildebord for mænd’ den første tirsdag hver måned i Bomi-Parken også er en af vores mange aktiviteter.
Thomas Thomsen spurgte herefter om årsmødet kunne godkende beretningen.
Beretningen blev enstemmigt godkendt.
3. Forelæggelse af lokalbestyrelsens regnskab til udtalelse
Regnskabet blev forelagt af Palle Kummerfeldt. Regnskabet kan ses her på dette link .
Årsmødet tog regnskabet til orientering.
4. Orientering om lokalbestyrelsens fremtidige virke
Vores fremtidige virke tager udgangspunkt i Ældre Sagens Strategiplan 2017 – 2021. I denne plan er direkte nævnt områder, hvor Ældre Sagen forestiller sig, at lokalafdelingerne kan gøre en indsats, defineret under de enkelte indsatsområder.
Vi vil fortsat søge indflydelse og medvirke i konstruktive samarbejder med andre, hvor det giver mening og som kan få betydning for ældres trivsel på Amager.
Indsatsområderne:
a) Sund og aktiv hele livet:
Her har vi været i gang i årevis med f.eks. gymnastik, stavgang, dans mv. Men nu vil vi fokusere også på motionstilbud til ikke-motionsvante i samarbejde med kommune og andre organisationer.
F.eks. har vi gang i et projekt i samarbejde med DBU og kommunen om fodbold for ældre mænd. Det er et projekt med stor succes. (Fortæl historien)
Stærk pleje og omsorg
Her har vi også været i gang i årevis med besøgsvenner, mens tryghedsopkald, og hjælpende hånd er af nyere dato.
Forventningerne til lokalafdelingerne er, at der sættes ind i relation til demens, f.eks. i forbindelse med etablering af pårørende netværk. Vi overvejer, hvordan det skal gribes an.
b) Samvær og nærvær
Dette område har igennem hele lokalafdelingens eksistens siden 1996 været et hovedindsats område, som også kunne betegnes som underholdning, undervisning og samtale med henblik på at skabe fællesskaber.
Udviklingen over tid har ført os ind i den digitale tidsalder og som nævnt tidligere i beretningen er der dannet digitale platforme gennem udvikling af hjemmeside mv. Denne udvikling vil fortsætte i fremtiden, f.eks. som mindre ”klubber” á la onsdags- og fredagsklub
c) Vi giver det videre
Vi følger udviklingen i Generationsmødet tæt, og er parate til at bistå når/hvis der melder sig en efterspørgsel efter frivillige som børnehavevenner eller som læsevenner i skolerne.
Vores videre færd i 2019, vil i et vist omfang også blive af teknisk art, med videreudvikling af digitalt dokument arkiv i Frivilligportalen, samt ibrugtagning af Ældre Sagens centrale bookingsystem, men også nye aktiviteter og arrangementer kan komme på tale.
Frivillige
Ældre Sagen er som en almennyttig forening baseret på medlemmernes bidrag og lyst til at give en hånd med – altså at være frivillige. Den frivillige indsats i Ældre Sagen er mangfoldig og rækker vidt. Rundt om i landet udfører over 19.500 frivillige dagligt en indsats på mange forskellige områder for at skabe netværk, tryghed og nærvær blandt mennesker. De mange lokale aktiviteter er med til at samle lokalsamfundet omkring gode oplevelser, f.eks.
- Arrangementer og aktiviteter
- It og teknologi
- Lokal indflydelse vedr. Mærkesager,
- Motion og sundhed,
- Organisationsarbejde
I Ældre Sagen definerer vi frivillige som personer, der har valgt at give en social håndsrækning og skabe nye sociale netværk. Indsatsen er ulønnet og frivillige kan ikke pålægges opgaver men udelukkende en indsats af egen fri vilje og lyst. Det handler ikke om, hvor meget tid man bruger, men om engagement og lyst til at gøre en forskel for andre mennesker.
Den frivillige indsats i Ældre Sagen er funderet i troen på, at alle kan skabe sig et aktivt og meningsfyldt liv – uanset alder. Den frivillige indsats har derfor til formål at styrke ældres eksisterende ressourcer og samtidig skabe flere muligheder for den enkelte i hverdagen. Vi gør en indsats for at forebygge, at ældres ressourcer svækkes og skaber lyspunkter for dem der har behov for støtte og samvær.
Vi vil meget gerne have flere aktiviteter, flere arrangementer og flere aktive vedholdne frivillige, som kan være med til at skabe engagement, ejerskab og energi gennem medmenneskelige relationer. Kort sagt: Vi vil fremhæve og fremelske fællesskabet, som er en forudsætning for vores forening. Derfor er vores medlemmer til enhver tid velkomne til at kontakte os og høre nærmere om de muligheder vi kan folde ud. Der må jo også gemme sig et frivilligt potentiale i de ca. 100 nye medlemmer vi får tilgang af hver måned.
Og sidst men ikke mindst: Vi har en god økonomi, der tillader os at have ambitioner.
Årsmødet tog Palle Kummerfeldts orientering til efterretning.
5. Indkomne forslag
Medlem Joan Bøgh havde den 1. februar indsendt dette forslag:
” Er det i orden, at MOVIA behandler kunderne forskelligt?
Er det i orden, at hvis kunderne --- måske især de ældre ... ikke går rundt med en MOBIL på sig døgnet rundt ... eller måske slet ikke har en MOBIL. .. at så skal de i stedet for gå rundt med en stak bus-køreplaner i deres skiftende tasker for at kunne få oplyst buskøreplan (tider og stoppesteder) døgnet rundt?
Hvad mener ÆLDRESAGEN ... inkl. ÆLDRESAGEN 2300 Kbh. S.?”
Thomas Thomsen gav ordet til Joan Bøgh.
Joan fortalte kort om sin baggrund for at ønske at årsmødet drøfter Movias beslutning fra november sidste år om at fjerne køreplaner og rutevejledninger.
Joans forslag gav anledning til at en livlig debat, som først og fremmest bekræftede, at Joan Bøgh har fat i en meget vigtig sag; men også viste hvor svært det er at finde ud af, hvad der er op eller ned i sagen. Har Movia besluttet at genopsætte køreplanerne? Er en rutevejledning og en køreplan det samme?
Joan har, sammen med næstformand Palle Skov fulgt sagen tæt op til årsmødet, og kunne fortælle, at rigtig mange – også pressen – havde fået galt fat i Movias beslutning i februar. Movia har besluttet af opsætte rutevejledninger på/ved alle stoppesteder og at lægge trykte køreplaner op i busserne. Der kommer ingen køreplaner op på stoppestederne!
Joan og Palle fremlagde i fællesskab et forslag til en årsmødeudtalelse til Movias bestyrelse og direktion:
Ældre Sagen lokalafdeling AMAGER2300 har på årsmøde den 8. marts drøftet konsekvenserne af Movias beslutning om at fjerne køreplanerne fra stoppestederne. Med udgangspunkt i at IT – herunder smartphones og apps – er teknologier vi som borgere har frihed til at vælge til og fra, og under forudsætning af at IT-teknologierne skal gøre vores liv både enklere og sjovere, ikke mere kompliceret eller frustrerende – udtaler årsmødet sin allerkraftigste kritik af Movias beslutning om ikke at genopsætte køreplanerne på stoppestederne. Det er i tusindvis af Movias daglige kunder der generes af den manglende køreplaninformation. Mange opgiver at tage bussen, og finder andre muligheder. Årsmødet appellerer til Movia at revurdere beslutningen og genopsætte køreplansinformationerne for både de regionale og de lokale busruter . Specielt den manglende information om de lokale busruters køreplaner – nogle linjer kører med meget forskellig frekvens over både et døgn og en uge - er allerede nu meget generende. |
Palle præsenterede udtalelsen og fortalte at udtalelsen tænkes sendt som ’pressemeddelelse’ til de lokale og nationale medier, vi ved har skrevet om sagen. Udtalelsen vil derudover blive sendt til de fire andre københavnske lokalforeninger, som har årsmøder den 13. og den 16. marts. Måske til alle Ældre Sagens lokalafdelinger der ligger i Movias dækningsområde.
Årsmødet ønskede at udtalelsen suppleres med oplysning om hvor mange medlemmer vi har, hvor store vi er, og med et ønske om at udtalelsen også sendes til overborgmester Frank Jensen og til medlemmer af borgerrepræsentationen.
Thomas Thomsen spurgte om årsmødet kunne godkende forslaget til udtalelse med de supplerende forslag og bemærkninger.
Udtalelsen blev godkendt med applaus.
6. Valg af lokalbestyrelsesmedlemmer for to år
På valg for de næste 2 år er: Palle Kummerfeldt, Leander Damsø og Bodil Rasmussen, ingen af dem genopstiller. Fra bestyrelsen er Per Vilhelm Jørgensen endvidere på valg – og er villig til genvalg.
Til nyvalg foreslår bestyrelsen:
Vores allerede veletablerede kasserer Jytte Yunai, som har afløst vores tidligere kasserer, Leander Damsø.
Dorthe Thorbech, fra sin nuværende suppleant funktion
Elsebeth Wehage, fra sin nuværende suppleant funktion
Thomas Thomsen spurgte om der var flere kandidater til de fire bestyrelsesposter?
Da det ikke var tilfældet konstateredes at Per Vilhelm Jørgensen, Jytte Yunai, Dorthe Thorbech og Elsbeth Wehage er nyvalgte bestyrelsesmedlemmer for to år.
7. Valg af suppleanter for et år
Da to af suppleanterne forventes indvalgt i bestyrelsen, skal vi have valgt 4 nye suppleanter, idet Jette Henriksen og Lone Raetzel ikke ønsker genvalg.
Thomas Thomsen spurgte om der var kandidater til de fire suppleanter. Meget hurtigt meldte
1. Peder Blom
2. Margarete (Marga) Bokelund
3. Jette Susanne Andersen, og
4. Susanne Sommer
sig.
Da ikke flere meldte sig konstaterede Thomas Thomsen, at Peder Blom, Marga Bokelund, Jette Susanne Andersen og Susanne Sommer er valgt som suppleanter for et år i den anførte rækkefølge.
Thomas Thomsen gav herefter ordet til Palle Skov, som med udgangspunkt i H.C. Andersens lille eventyr ’Fugl Phøniks ’ koblede denne fortælling med de sidste to års genopfindelsesarbejde. Lokalafdelingen AMAGER2300 genopstår, som en anden fugl Phønix gennem sin genopfindelse. Stor, stor tak til Bodil Rasmussen, til Leander Damsø og til Palle Kummerfeldt. På bestyrelsens vegne overrakte Palle Skov bestyrelsens gave til Palle Kummerfeldt og til Bodil Rasmussen. Leander Damsø var desværre fraværende og vil få gaven overrakt efterfølgende. Gaven var Kay Bojesens træfigur ’Syv Spurve på Planke’.
Det var ikke slut. Palle Skov overrakte også Ældre Sagens Æresbevis til Bodil og til Palle. Der er også et til Leander.
Se Æresbeviserne: Palle Kummerfeldt , Bodil Rasmussen og Leander Damsø .
Årsmødet kvitterede med et minutlangt stående bifald rettet til dem alle tre.
Palle Skov takkede Lone Raetzel og Jette Henriksen for deres indsats som suppleanter det sidste år og for Lones vedkommende for indsatsen som sekretær de sidste to år. Bestyrelsens tak blev ledsaget af en påskeblomsterdekoration fra Bringstrup Blomster på Kastrupvej.
Til slut takkede Palle Kummerfeldt og bragte os tilbage til året 2002 hvor han blev pensioneret og derfor meldte sig som frivillig i Ældre Sagen. Ved årsmødet meldte han sig som suppleant og året efter, i 2003, blev han næstformand. Uden varsel døde formanden og den 25/9 2003 blev Palle konstitueret som formand – en post han har bestridt frem til dette årsmøde.
Så kvitterede årsmødet med nok et minutlangt bifald.
8. Eventuelt
Thomas Thomsen spurgte om der var nogen der ønskede ordet under eventuelt. Da det ikke var tilfældet, erklærede Thomas Thomsen årsmødet som afsluttet.
Palle Skov
Referent.
-
Replik til Kirsten Jensen / Movia
Tirsdag, den 12. marts bragte Politiken et indlæg af Kirsten Jensen. Kirsten Jensen er bestyrelsesforkvinde for Movia og...
Læs mere
Sidst opdateret 20.12.2023