Kampagne: Smæk røret på!
Bodil har spået, at svindlerne bliver bedre hver eneste dag. |
Digitaliseringsstyrelsen har lavet nye kampagnefilm med skuespiller Bodil Jørgensen i hovedrollen, hvor hun giver det simple råd: ”Smæk røret på, lad vær’ at klikke”.
Det er Digitaliseringsstyrelsen i samarbejde med KL, Danske Regioner, Finans Danmark og politiet, der står bag kampagnen om identitetstyveri. Kampagnen skal hjælpe borgere til bedre at kunne passe på deres personlige oplysninger og undgå identitetstyveri.
Hovedbudskabet er: Banker og offentlige myndigheder vil ikke uopfordret bede dig om at overføre penge eller om dine personlige oplysninger over mail, SMS eller opkald.
De gode råd og quiz samt film og ringetone med Bodil Jørgensen kan du tilgå ved at klikke på linket nedenfor.
Se filmene med Bodil Jørgensen på sikkerdigital.dk (åbner i nyt vindue).
Sidst opdateret 08.01.2024