IT-HJÆLP, -KURSER M.M.
Hjælp til dit digitale udstyr.
Vil du lære den grundlæggende betjening af PC, iPad, tablet eller mobil?
Vil du i gang med at bruge E-mail, Netbank, MitID, Digital Post, Borger.dk, Min Sundhedsplatform, Rejsekortet, Skype, E-handel og meget mere ?
Har du tekniske problemer med PC, printer eller netværk?
Ældre Sagen Roskilde kan måske hjælpe dig med et af nedenstående tilbud.
1) IT-Café
Har du et eller andet problem med den digitale verden, så tag din PC /iPAD / tablet / mobil med og besøg Ældre Sagens IT-Café, hvor vore dygtige frivillige vil forsøge, om de kan hjælpe dig med en løsning.
Caféen er åben hver tirsdag kl. 13 - 15.
Men kom ikke i sidste øjeblik, da IT-problemer erfaringsmæssigt ofte tager tid at løse !
Caféen er lukket i kontorets ferieperioder (se hjemmesidens emneindgang OM OS).
Hjælpen er gratis. Ingen tilmelding.
Sted: Ældre Sagens kontor, Allehelgensgade 23 A, Roskilde.
2)
IT-MINIKURSER
Her kan man på små hold (4-6 pers. med 2-3 instruktører) i ro og fred lære om E-mail, e-Boks, Netbank, MitID, DigitalPost, Borger.dk, MinSundhedsplatform, Rejsekortet, E-handel, Skype og meget andet, som man behøver for at få nytte og glæde af sin PC / iPAD / tablet / mobil.
Instruktørerne er desuden åbne for individuelle ønsker fra kursusdeltagerne.
På 10 kursusdage á 2 timer undervises på egen eller lånt PC eller iPad/tablet.
Pris for hele kurset: 140 kr.
Yderligere oplysning og tilmelding på kontoret, tlf. 4635 3090.
3) PC-DOKTOR
Ældre Sagen Roskilde tilbyder en tredie mulighed, nemlig et hjemmebesøg af vor PC-doktor, som måske kan afhjælpe evt. tekniske eller indstillingsmæssige problemer med PC, iPad, tablet, netværk eller printer.
PC-doktorerne har ikke mulighed for at yde assistance til indstilling af TV-modtager og lignende udstyr.
Hertil henvises til byens Radio- og TV-forhandlere.
Kontaktperson: Eva Svendsen * 4637 2125 * eva_svendsen@yahoo.com
--- oooOooo ---
Når du får IT-hjælp
Vær opmærksom på, at Ældre Sagens IT-frivillige:
- hjælper dig ulønnet.
- ikke er professionelle it-specialister, men - inden for egen viden - blot hjælper dig bedst muligt.
- ikke er dækket af en forsikring for den hjælp, du modtager, og at du derfor selv er ansvarlig for evt. opståede skader i forb.m. hjælpen.
- kun må genoprette styresystemer og software ved hjælp af originale programmer og styresystemer (ikke ”piratkopier” el. lign.)
Derudover skal du være opmærksom på:
- at kun du selv må håndtere koder m.m. i forbindelse med fx MitID, netbank og lignende.
- at fejlbehæftet IT-udstyr kan være sårbart, og at data (fx e-mails, adresser, billeder og lign.) derfor kan gå tabt eller blive beskadiget.
- at hjælpen sker på din egen risiko og for din egen regning (i tilfælde af udgifter i forb.m. evt. opståede skader).
- at der udmærket kan være situationer, hvor det ikke kan lykkes at hjælpe dig med at løse dine problemer.
Sidst opdateret 15.12.2024