Søg på lokalafdelingens hjemmeside
Logo

Ny bookingløsning i Silkeborg

Fra 1. aug. 2024 skal du tilmelde dig på en ny måde, når du online tilmelder dig til en aktivitet hos os. Læs mere...

Ny Online bookingløsning hos Ældre Sagen
Ældre Sagen indfører i den kommende tid et nyt online bookingsystem til brug for medlemmernes tilmelding til såvel arrangementer som faste aktiviteter. Ældre Sagen Silkeborg er sammen med otte andre lokalafdelinger som de første med til at implementere den nye bookingløsning – derfor denne information.

VIGTIG INFORMATION!

Har du en forventning om, at du i det kommende år vil deltage i et eller flere af Ældre Sagen Silkeborgs arrangementer, er det vigtigt, at du læser vejledningen nedenfor – og at du efter 1. august opretter dig som bruger af det nye bookingsystem – og dette inden du står og skal til at tilmelde dig til et arrangement og dermed måske løber ind i udfordringer. 

Du vil som hidtil finde alle udbudte arrangementer som koncerter, foredrag, oplevelsesture m.v. samt alle vores ofte ugentlige faste aktiviteter på vores hjemmeside via dette faneblad Alle arrangementer og aktiviteter i Silkeborg

Når du fra 1. august klikker ind på en udbudt aktivitet og er der mulighed for online tilmelding, kan du foretage din tilmelding ved at følge denne vejledning:

Vejledning for tilmelding online til et udbudt arrangement, hvor der er åbnet for tilmelding

Når du klikker på knappen Tilmeld, vil du fra 1. august 2024 komme til en hjemmeside, hvor du skal oprette dig som bruger første gang, du vil tilmelde dig til et arrangement (eller du kan benytte et vilkårligt arrangement til at oprette din brugerkonto). Her skal du i feltet ’e-mail eller medlemsnummer’ som udgangspunkt indtaste din e-mailadresse og klikke på Opret nyt kodeordAd e-mailadresse, se note nedenfor*. Du vil nu blive bedt om at indtaste et kodeord. Vælg en sikker kode, som du kan huske, eller skriv den ned. Er I to i en husstand, skal I oprette jer som brugere hver for sig og tilmelde jer via hver sin brugerkonto. Dette er nyt, tilmelding kan altså ikke ske for to i samme tilmelding.

Du kommer nu ind på det arrangement, du har klikket på, og kan gennemføre din tilmelding. Du vil efterfølgende modtage en kvittering for din tilmelding pr. e-mail.

Næste gang du logger ind for tilmelding til et arrangement, skal du blot indtaste din e-mailadresse eller evt. medlemsnummer samt dit kodeord, og du kommer frem til din brugerkonto for tilmeldinger.

Når du er logget ind, kan du også tilmelde dig andre arrangementer og få overblik over hvilke arrangementer og aktiviteter, du er tilmeldt. Du kan ligeledes til enhver tid udskrive kopi af tilmeldinger til kommende aktiviteter. Du kan også gemme din brugerkonto som bogmærke i din browser og på den måde efterfølgende tilgå din konto.

Ved tilmelding med betaling kan du benytte MobilePay eller et af følgende betalingskort: VISA/Dankort, VISA, MasterCard, Maestro. Vælg den ønskede betalingsmetode og følg vejledningen.

*) Note om tilmelding med e-mailadresse eller medlemsnummer
Medlemmer, som ikke har en e-mailadresse eller ved forsøg på tilmelding online via en e-mailadresse konstaterer, at systemet ikke kan genkende den indtastede e-mail, kan indtaste sit medlemsnummer i feltet ’Email eller Medlemsnummer’ og klikke Opret nyt kodeord, hvorefter der kan foretages tilmelding som ønsket.

Hvis familiemedlemsskab; bemærk at medlemsnummer på nederste navn på medlemskortet har medlemsnummer efterfulgt af et 2-tal. Hvert medlem skal tilmelde sig individuelt, dvs. er I to i husstanden, skal I tilmelde først den ene og derefter nr. 2.

Det er vigtigt efter din tilmelding til en aktivitet eller et arrangement, at vi kan komme i kontakt med dig – fx hvis vi bliver nødsaget til at aflyse. Har vi ikke din e-mailadresse eller dit mobilnummer, beder vi dig kontakte Ældre Sagens Medlemsservice for vores oprettelse af det manglende. Dette kan ske på tlf. 33 96 86 89, eller via kontaktformularen Medlemsoplysninger

Tilmelding til et udbudt arrangement kan i øvrigt altid ske fra annonceret tilmeldingstidspunkt ved henvendelse til:

Kontoret i Medborgerhuset, Bindslevs Plads 5,  i kontorets åbningstid, mandage kl. 9.30-12.

Telefon i åbningstiden 20 36 19 77.

Har du brug for hjælp kan du ringe til:

Anni Hansen, 27 33 73 79. eller

Kamma Sørensen, 61 41 66 05.

Siden er opdateret af Birgit Andersen.

 

 

 

Sidst opdateret 05.07.2024