Når du får it-hjælp
Vær opmærksom på, at den it-frivillige:
• Hjælper dig ulønnet
• Ikke er it-specialist, og blot hjælper med, hvad denne kan i forhold til det problem eller den udfordring, du kommer med
• Ikke er dækket af en forsikring for den tekniske hjælp, du modtager, og at du derfor selv er ansvarlig for skader, der skulle opstå som følge af hjælpen
• Kun må genoprette styresystemer og software ved hjælp af originale programmer og styresystemer, der ikke er piratkopierede eller lignende
Derudover skal du være opmærksom på:
• At du kun selv må håndtere MitID, netbank og lignende
• At it-udstyr med fejl eller problemer kan være sårbare. Det betyder, at data (som fx e-mails, adresser, billeder og lignende) i nogle tilfælde kan gå tabt eller blive beskadiget
• At hjælpen sker for på din egen risiko og regning i tilfælde af udgifter til eksempelvis opståede skader
• At der sagtens kan være situationer, hvor det ikke lykkes at hjælpe dig og løse dine problemer
Sidst opdateret 06.11.2024