Søg på lokalafdelingens hjemmeside
Logo

It-Assistance i hjemmet

It-Assistance i hjemmet

Hvordan gør vi - og hvad kan vi hjælpe med?

En it-hjælper tager efter aftale ud i private hjem og hjælper med diverse it-problemer. It-hjælperens opgave kan være at forsøge at afhjælpe små problemer med computeren og måske give gode råd til arbejdet fremover, der vil gøre det nemmere at overskue it-opgaverne.

Ring på vores telefon, 5021 6600 til at få aftale

Nogle af de spørgsmål en it-hjælper møder, er fx:

· Hvordan kommer jeg i gang med at bruge et mail-program?

· Skriften på min skærm er alt for lille. Hvordan gør jeg den større?

· Jeg kan ikke finde ud af at åbne et billede i en mail.

· Hvordan installerer jeg en ny printer?

· Mine børnebørn har lagt spil ind på computeren, og nu virker mine programmer ikke mere.

· Jeg står overfor at skulle købe en ny computer – hvad har jeg brug for, hvad skal jeg være opmærksom på?

· Jeg kan ikke komme i gang med min nye tablet

· Mit nye smart-tv vil ikke vise mine kanaler

· En it-hjælper tilbyder som regel ikke generel undervisning i et længere tidsforløb, men vejledning indenfor et afgrænset område, som fx i brugen af internet og e-mail.

Hjælpen gives efter princippet hjælp-til-selvhjælp eller som bruger-til-bruger-støtte.

It-hjælperen er ikke….. :

· … en lønnet ansat

· … en erstatning for en ekspert/konsulent

· … en, der kan eller skal træffe beslutninger for den person, hjælperen besøger

· … til rådighed for telefonsupport, undtagen efter aftale

It-hjælperen foretager ingen tekniske reparationer.

Læs venligst disse oplysninger om ”Når du får IT-hjælp”   

Sidst opdateret 06.11.2024