It-Assistance i hjemmet
It-Assistance i hjemmet
Hvordan gør vi - og hvad kan vi hjælpe med?
En it-hjælper tager efter aftale ud i private hjem og hjælper med diverse it-problemer. It-hjælperens opgave kan være at forsøge at afhjælpe små problemer med computeren og måske give gode råd til arbejdet fremover, der vil gøre det nemmere at overskue it-opgaverne.
Ring på vores telefon, 5021 6600 til at få aftale
Nogle af de spørgsmål en it-hjælper møder, er fx:
· Hvordan kommer jeg i gang med at bruge et mail-program?
· Skriften på min skærm er alt for lille. Hvordan gør jeg den større?
· Jeg kan ikke finde ud af at åbne et billede i en mail.
· Hvordan installerer jeg en ny printer?
· Mine børnebørn har lagt spil ind på computeren, og nu virker mine programmer ikke mere.
· Jeg står overfor at skulle købe en ny computer – hvad har jeg brug for, hvad skal jeg være opmærksom på?
· Jeg kan ikke komme i gang med min nye tablet
· Mit nye smart-tv vil ikke vise mine kanaler
· En it-hjælper tilbyder som regel ikke generel undervisning i et længere tidsforløb, men vejledning indenfor et afgrænset område, som fx i brugen af internet og e-mail.
Hjælpen gives efter princippet hjælp-til-selvhjælp eller som bruger-til-bruger-støtte.
It-hjælperen er ikke….. :
· … en lønnet ansat
· … en erstatning for en ekspert/konsulent
· … en, der kan eller skal træffe beslutninger for den person, hjælperen besøger
· … til rådighed for telefonsupport, undtagen efter aftale
It-hjælperen foretager ingen tekniske reparationer.
Læs venligst disse oplysninger om ”Når du får IT-hjælp”
Sidst opdateret 06.11.2024