Ældre Sagen e-mail og dokumenter, Microsoft 365
Sikker mail
Med Ældre Sagen e-mail og dokumenter tilbydes alle lokalafdelinger en løsning som sikrer at frivillige kan kommunikere og arbejde på en god og sikker måde, som lever op til regler om GDPR.
Alle frivillige med en lederfunktion, i en lokalafdeling der har valgt at gå i gang med M365, får med Ældre Sagen e-mail og dokumenter en online Microsoft 365 licens, og det samme gælder alle distriktsfrivillige, medlemmer i koordinationsudvalg og frivillige, som arbejder med Ældre Telefonen. Licensen er personlig. Med løsningen får frivilligledere tildelt en Ældre Sagen e-mail, som anvendes til login.
I løsningen er der adgang til sider som anvendes til opbevaring af dokumenter, og til funktionspostkasser. Man får adgang til de dokumentsider og funktionspostkasser, som passer til de frivillighverv, man har fået tildelt, og derudover er der adgang til en fælles lokalafdelingsside hvor fælles dokumenter kan opbevares. Hvis man eksempelvis er frivilligleder af vågetjenesten, vil man dermed have adgang til lokalafdelings side med dokumenter, lokalafdelingens vågetjenesteside med dokumenter, samt funktionspostkassen, som tilhører lokalafdelingens vågetjeneste.
De adgange, man har, går i arv til de næste, som overtager frivillighvervet. Som ny frivilligleder vil det være let at se de dokumenter, som den tidligere frivilligleder har arbejdet i, og på samme måde vil der være adgang til funktionspostkassen, så det er nemt at se hvad der findes af kommunikation inden for det pågældende hverv. Fordelen er, at informationen på den måde fastholdes i lokalafdelingen, og som frivillig behøver man ikke længere skulle flytte dokumenter og videresende e-mails når roller skifter.
Yderligere funktioner
Med Ældre Sagen e-mail og dokumenter kan der afholdes online møder.