Ny app til arrangementer i Ældre Sagen
Ny app skal gøre det lettere at tilmelde sig og holde sig orienteret om arrangementer i Ældre Sagen. Projektet er lige sat i gang. NB! Workshop den 30. august er fuldt booket.
I Ældre Sagen arbejder vi løbende på at udvikle gode digitale services til vores medlemmer, som giver dem mest mulig værdi af deres medlemskab.
Landsbestyrelsen har derfor sat penge af til udvikling af en app til smartphones og tablets, som giver mulighed for at sætte allerede populært indhold i spil i nye digitale kanaler ved at tilbyde vores medlemmer et nemt og hurtigt overblik over arrangementer og aktiviteter udbudt af vores lokalafdelinger og gøre det nemt at tilmelde sig. Alt sammen lige i lommen.
App-teknologien giver mulighed for at benytte de indbyggede funktioner i brugerens telefon eller tablet, fx kalender, geolokation (dvs. info om det sted brugeren befinder sig), notifikationer, betaling og login. Alt sammen selvfølgelig kun, hvis brugeren giver lov til det.
Det er forventningen, at app’en kun skal vise data, som allerede findes i Bookingløsningen. Frivillige i lokalafdelingerne skal derfor ikke oprette nye data om arrangementerne.
Landsbestyrelsen har derfor sat penge af til udvikling af en app til smartphones og tablets, som giver mulighed for at sætte allerede populært indhold i spil i nye digitale kanaler ved at tilbyde vores medlemmer et nemt og hurtigt overblik over arrangementer og aktiviteter udbudt af vores lokalafdelinger og gøre det nemt at tilmelde sig. Alt sammen lige i lommen.
App-teknologien giver mulighed for at benytte de indbyggede funktioner i brugerens telefon eller tablet, fx kalender, geolokation (dvs. info om det sted brugeren befinder sig), notifikationer, betaling og login. Alt sammen selvfølgelig kun, hvis brugeren giver lov til det.
En ekstra app
App’en vil være en såkaldt single-purpose app, som fokuserer på ét enkelt behov hos brugerne – nemlig deltagelse i arrangementer og aktiviteter. App’en vil derfor være en ekstra app ved siden af vores tilbudsapp.Det er forventningen, at app’en kun skal vise data, som allerede findes i Bookingløsningen. Frivillige i lokalafdelingerne skal derfor ikke oprette nye data om arrangementerne.
Workshop med frivillige i august
En arbejdsgruppe i Sekretariatet er i gang med at planlægge udviklingen af app’en. Det ser i dialog med både frivillige og fremtidige brugere af app'en.
En indledende workshop med frivillige fra hele landet blev afholdt den 30. august i Odense.
Brugertest og spørgeskema
Der vil også blive gennemført brugertest af app’en ifm. udviklingen af den, så vi sikrer os, at funktionaliteterne møder brugernes behov. Derudover sætter vi fra midten af august et kort spørgeskema op på hjemmesiden for at samle input og lade os inspirere af brugernes ønsker.
Spørgsmål til projektet kan rettes til projektleder Mark Thomsen - mat@aeldresagen.dk