Digitale medier i lokalafdelingen – hvad har vi brug for?
Først fik vi ny landsdækkende hjemmeside og ny Frivilligportal. Nu kommer turen til de lokale hjemmesider og andre digitale medier i lokalafdelingerne.
I september og oktober har en arbejdsgruppe været på besøg hos fire lokalafdelinger: Vallensbæk, Silkeborg, Nykøbing Falster og Aalborg. Hvert sted er der gennemført workshops over to dage, hvor både lokalafdelingen og medlemmer har deltaget.
Målet har været at afklare behovene for den digitale kommunikation lokalt: Hvad fungerer godt? Og hvad kan vi gøre bedre? Det gælder både de lokale hjemmesider, men også andre medier til digital kommunikation er til diskussion: Apps, nyhedsbreve, sociale medier mv.
Idéudvikling sammen med frivillige og medlemmer
Idéer og konkrete skitser af nye lokale hjemmesider, nyhedsbreve, facebooksider mv. er blevet fremlagt og diskuteret med lokalafdelingerne. Og medlemmerne har også givet deres besyv med. Det har givet rigtig god indsigt i både lokalafdelingerne og medlemmernes behov.Billeder fra workshoppen i Silkeborg. Idéer og skitser bliver udviklet i fællesskab.
Når alle ideer er samlet ind og konkretiseret, udarbejder Sekretariatet et oplæg, som landsbestyrelsen kan tage stilling til i begyndelsen af december. Herefter sættes udviklingsprocessen i gang i første halvdel af 2017.
Du kan også komme med dit indspark
De fire lokalafdelinger er valgt ud på en måde, som sikrer, at arbejdsgruppen kommer godt rundt i landet og får talt med lokalafdelinger af forskellige størrelser og med forskellige brug af digitale medier i dag.
Arbejdsgruppen vil løbende fortælle om resultaterne af projektet her på Frivilligportalen.