Forretningsorden
§ 1 Område
Distrikt 9 omfatter i alt 21 lokalbestyrelser beliggende i 12 kommuner:- Allerød
- Bornholm
- Egedal (Ledøje-Smørum, Stenløse og Ølstykke)
- Fredensborg
- Frederikssund (Frederikssund, Jægerspris, Skibby, Slangerup)
- Furesø (Farum og Værløse)
- Gribskov (Græsted-Gilleleje og Helsinge)
- Halsnæs (Frederiksværk og Hundested)
- Helsingør
- Hillerød
- Hørsholm
- Rudersdal (Birkerød og Rudersdal Syd)
§ 2 Formål
Distriktet skal være et forum for udveksling af ideer og erfaringer mellem formændene for lokalbestyrelserne og mellem lokalbestyrelsernes kontaktpersoner om ældre- og sundhedspolitik, social-humanitære opgaver, IT og diverse aktiviteter.Efter behov samarbejdes med andre distrikter.
§ 3 Form
Afholdelse af fællesmøder med udvalgte deltagergrupper (formænd, kontaktpersoner, besøgsvenner og lign., temamøder, formøder forud for delegeretforsamling, kurser m.v.).Fællesmøder med lokalbestyrelsesformænd afholdes normalt to gange om året henholdsvis i april og oktober/november.
Temamøder og kurser afholdes efter behov.
§ 4 Distriktsledelse
Distriktet ledes af en distriktsbestyrelse bestående af 3- 5 medlemmer. Kasserer og sekretær kan vælges eksternt. De vælges hvert år i april måned af lokalbestyrelsernes formænd. Genvalg er muligt. Der vælges 1 suppleant, som deltager i distriktsudvalgsmøderne.Distriktsbestyrelsens hovedopgave er at initiere og arrangere de i
§ 3 nævnte mødeaktiviteter, samt at administrere de økonomiske midler der stilles til rådighed af Ældre Sagen.
Indkaldelse til fællesmøde udsendes senest 14 dage forud for mødet indeholdende dagsorden og vedlagt evt. relevant materiale til brug for at træffe beslutninger.
Beslutninger på fællesmødet træffes ved almindeligt flertal bland de tilstedeværende lokalbestyrelsesformænd.
Ældre Sagens konsulent og koordinatorerne jfr. § 5 deltager i fællesmødet - men uden stemmeret.
Der udarbejdes referat af fællesmødet. Referatet udsendes til samtlige lokalbestyrelsesformænd i distriktet, koordinatorerne og Ældre Sagens konsulent.
Øvrige møder afholdes efter behov i samarbejde med de valgte koordinatorer.
Indkaldelsen til møderne sendes til lokalbestyrelsesformændene, der formidler den videre distribution til andre relevante deltagere senest 14 dage forud for mødet.
Referat af mødet sendes til deltagerne. Forretningsorden for Distrikt 9.
Forretningsorden for Ældre Sagen Distrikt 9 (28. april 2014).
§ 5 Koordinatorer
På fællesmødet i april måned vælges koordinatorer for henholdsvis ældre- og sundhedspolitik, social-humanitært arbejde, IT og områderedaktør for et år. Genvalg er mulig.
Koordinatorerne udarbejder forslag til de enkelte aktiviteter inden for deres respektive fagområde, og forslagene forelægges distriktsudvalget til godkendelse. Forslaget skal indeholde beskrivelse af aktiviteten, tid og sted for aktiviteten samt budgetoverslag.
Der afholdes normalt to fagmøder om året. Koordinator har ansvaret for gennemførelse af aktiviteten, herunder indgåelse af aftaler med evt. indlægsholdere, reservation af lokaler, udsendelse af invitation og mødereferat.
§ 6 Ændring af forretningsorden
Nærværende forretningsorden kan ændres på et fællesmøde med simpelt flertal af de deltagende lokalbestyrelsesformænd.
Nærværende forretningsorden er godkendt på halvårsmødet den 28. april 2014.