Hvervning af medlemmer
Jo flere vi er….
Ældre Sagen kæmper og arbejder for at flest muligt kan leve et godt liv - hele livet. Medlemstallet er vigtigt for os af flere årsager:
For at have den størst mulige folkelige forankring og opbakning, som det jo også fremgår af vores vedtægt. Samtidig betyder størrelse også noget i forhold til, hvor meget politikere og pressen lytter til Ældre Sagen. Både nationalt og lokalt.
Mange medlemmer giver flere at kommunikere til om vores arbejde, fornyelse fra nye medlemmer og selvfølgelig også flere at rekruttere frivillige fra.
Op mod 90 % af vores samlede indtægter kommer fra medlemmerne.
Vi hverver fra mange forskellige kanaler
For at rekruttere så bredt som muligt, så bruger vi mange forskellige hvervekanaler.
Direct mails
Vi udsender direct mails et antal gange om året.
Medlemmerne fra denne kanal er 60+, har en høj indløsningsprocent og en høj genindløsningsprocent. På trods af portoen er det stadig en meget effektiv hvervekanal, fordi den giver plads til at forklare, hvad vi gør for medlemmerne, og den store forskel vi gør i samfundet bl.a. via vores frivillige.
Vi får folks navne og adresser fra teleselskaberne, og vi kender ikke deres alder.
Dog laver vi et stort og grundigt analyse- og segmenteringsarbejde, for at sikre at vi rammer folk over 50 år. Ifølge Forbrugeraftaleloven må vi gerne sende breve til alle – også dem som står på Robinsonlisten.
Se vores seneste hvervekampagner
Telemarketing
Vi ringer til de medlemmer, der har fået brevet – og som ikke har meldt sig ind endnu. Vi ringer hele året, og vi uddanner selv hver eneste konsulent i vores værdier, resultater og historie.
Det gode ved telemarketing er, at vi kan skræddersy samtalen efter personen i den anden ende. Det betyder, at det er en kanal, hvor vi får rigtig mange yngre ældre. Vi sidder altid med den aktuelle lokale hjemmeside åben under samtalen. Det er en kanal, hvor vi kun betaler for det antal medlemmer, vi får ind. Der er en lidt lavere indløsningsprocent – men det er tænkt ind i prisen.
Vores telemarketingpartner hedder TMPO og sidder i Aarhus. Vi ringer aldrig fra ukendt nummer. Se hvilke numre, vi ringer fra på www.aeldresagen.dk/har-du-faaet-et-brev
Ifølge Forbrugeraftaleloven må vi gerne ringe til folk. Vi ringer ikke til mennesker som står på Robinsonlisten.
Medlem-skaffer-medlem (MGM)
Medlemmer, som melder andre ind, får en gave som tak for hjælpen. De nye medlemmer er typisk ældre og meget loyale.
Frivillige må også gerne melde ind og modtage gaver. Faktisk lige så mange du vil. Møder du som frivillig ”ikke medlemmer” – så er du altid velkommen til at hive MGM-postkortet op af tasken. Du kan også gå direkte på hjemmesiden www.aeldresagen.dk/skaf-nyt-medlem
Hvis det er din opgave at melde folk ind i lokalafdelingen, så skal du blot gøre det via den almindelige hverveside:
www.aeldresagen.dk/bliv-medlem
Bestil hvervematerialer på Frivilligshoppen
Facebook
Vi kører hvert år forskellige kampagner på Facebook med forskellige temaer.
Her får vi bl.a. fat i nogen, som ikke passer på navn og som er yngre.
Google Adwords
Medlemmer, der klikker på Google Adwords, er gode betalere, og det er en virkelig billig hvervekanal.
Andre kanaler
Medlemmer som selv går på hjemmesiden, kommer i lokalafdelingerne eller ringer til Medlemsservice.