Frivilligshoppen
For at skabe overblik er udvalget opdelt i kategorier, bestemt efter den enkelte publikations anvendelse - som I kender det fra de "gamle" bestillingslister:
Kampagnemateriale
er målrettet den brede offentlighed og kan bruges i mange sammenhænge. Publikationerne fortæller om Ældre Sagens holdninger og aktiviteter. Det er oplysning - og invitation til at deltage i det frivillige arbejde.
Bøger og rapporter
er lidt større publikationer. Det meste har bred interesse, men der er også rapporter, som kun har interesse for specialister.
Materialer med logo
er brugsting, som er prydet med Ældre Sagens logo.
Værktøjer til lokalbestyrelsen
er målrettet de aktive frivillige - mest lokalbestyrelsernes medlemmer, kontaktpersoner og aktivitetsledere. Her finder du Ældre Sagens strategi og politikker samt retningslinjer, gode råd og inspiration til det daglige arbejde i lokalafdelingen.
Danmark Spiser Sammen
er en samling af alle materialer, som er til rådighed til Danmark Spiser Sammen-arrangementer.
Der er naturligvis også et søgefelt, som du kan bruge, når du kender titlen på den publikation, du ønsker at bestille.
Hvordan virker det?
Frivilligshoppen ligger bag login og alle frivillige med ledelsesroller i lokalafdelingen kan få adgang. Dvs. medlemmer af lokalbestyrelsen og suppleanter, kasserer, sekretær, Det Sker-redaktør, webmaster og alle aktivitetsledere.
Første gang, du bestiller varer, skal du klikke på Min konto øverst på siden. Det åbner login-siden, hvor du skal klikke på Mistet din adgangskode? og anføre din e-mail adresse som brugernavn. Der bliver så sendt en e-mail til dig med et link til en side, hvor du kan oprette din personlige adgangskode.
Som i andre webshops skal du klikke på den vare, du ønsker at bestille. Det åbner et nyt vindue med en uddybende beskrivelse af varen - og der er links til andre varer i samme kategori og varer med relation til den vare, du har på skærmen.
Du vælger et antal og afgiver din bestilling, som bliver lagt i "indkøbskurven".
Du kan altid se indholdet i din indkøbskurv ved at klikke på Se kurv, og du kan annullere en bestilling eller justere antal i indkøbskurven.
Når du er tilfreds med dit indkøb, klikker du på Fortsæt til betaling, hvilket sender dig videre til Kassen. Her skal du anføre dine kontaktoplysninger og lokalafdeling samt evt. anden leveringsadresse - disse oplysninger bliver gemt til næste gang, du besøger Frivilligshoppen.
Afslut ved at klikke på Godkend ordre.
Systemet afslutter med en kvittering med ordrenummer og bestillingens indhold.
Evt. faktura bliver fremsendt elektronisk til lokalafdelingens kasserer.
Vi håber, I bliver glade for Frivilligshoppen og vælger at bruge den ved fremtidige bestillinger, men I kan naturligvis stadig bestille varer ved direkte henvendelse til FrivilligService:
Lotte Holm, lho@aeldresagen.dk eller tlf. 33 96 86 58
Per Jacobi, pj@aeldresagen.dk eller tlf. 33 96 86 90