Få hjælp, hvis skaden er sket
Digitalisering har åbnet døren for nye trusler, fx online svindel og krænkelse. Her får du hjælp til, hvad du skal gøre, når skaden er sket.
Digitalisering har bragt os mange fordele, men har også åbnet døren for nye trusler. Det er vigtigt at vide, hvor du skal henvende dig, når skaden er sket.
Digitaliseringsstyrelsen har samlet en række værktøjer, du kan bruge, hvis er blevet udsat for svindel.
Hjælp hvis du er udsat for svindel, afpresning eller krænkelse
I den omfangsrige værktøjskasse kan du få hjælp til at takle de fleste af de svindelnumre, du kan blive udsat for.
Blandt andet kan du få vejledning til hvad du skal gøre, hvis du er offer for identitetstyveri, og opdager, at din personlige oplysninger bliver misbrugt.
Du kan få råd til, hvad du skal gøre, hvis du bliver afpresset.
Eller du kan få råd om, hvordan du spærrer MitID, hvis du har mistanke om, at nogen har adgang og misbruger det.
Få hjælp og vejledning i den digitale værktøjskasse
Uanset om du er udsat for online svindel, misbrug af personlige oplysninger, krænkelse med billede eller video med mere, så er der hjælp og vejledning at hente, i de værktøjer Digitaliseringsstyrelsen har samlet.