Betingelser for brug af appen
1. GENERELT
1.1 Ved at hente og benytte appen Tilbud gælder brugerbetingelserne på denne side.
1.2 Appens primære formål er at
- give Ældre Sagens medlemmer et overblik over aktuelle medlemstilbud fra butikker og virksomheder, Ældre Sagen samarbejder med
- gøre det muligt for medlemmer at hente deres medlemskort i en digital version, der kan ligge i appen.
1.3 Ønsker du at benytte tilbuddene, skal du være medlem af Ældre Sagen.
Indmeldelse kan altid ske på vores hjemmeside.
2. DATAANSVARLIG
2.1 Den dataansvarlige organisation er
Ældre Sagen
Snorresgade 17-19
2300 København S
Tlf. 33 96 86 86
Mail: aeldresagen@aeldresagen.dk
CVR: 10 62 54 08
2.2 Alle spørgsmål vedrørende disse betingelser og behandling af data skal rettes til Ældre Sagen.
Send gerne en mail til persondata@aeldresagen.dk
3. COOKIES
3.1 Appen gør brug af cookies, der har til formål at opsamle anonymiseret statistik om, hvordan appen anvendes af brugerne.
3.2 Ældre Sagen fører statistik over brugernes adfærd i appen. Vi registrerer fx antal brugere, antal visninger af forskellige sider/skærmbilleder, andel af brugere der gør brug af det digitale medlemskort og forskellige tekniske detaljer om brugernes enheder, hvor appen er installeret.
3.3 Formålet med at indsamle anonym data om statistik er at forbedre appen, sammenligne brugen af appen med brugen af andre kanaler som fx hjemmesiden samt planlægge nye tiltag.
3.4 Som appudvikler har Ældre Sagen adgang til anonymiseret statstik om brugerne, der downloader og benytter appen i App Store og Google Play.
3.5 Åbner du eksterne links i appen, fx for at benytte et tilbud, er Ældre Sagen ikke ansvarlig for, hvilke oplysninger – personlige eller ej – du som bruger eventuelt vælger at give videre.
3.6 Ældre Sagen er ikke ansvarlig for de cookies, der måtte gemmes på din enhed, hvis du besøger andre virksomheders hjemmesider, når du fx åbner eksterne links.
3.7 Ældre Sagen er ikke ansvarlig for, hvordan en anden virksomheds tredjepart evt. indsamler, anvender, gemmer eller videregiver dine oplysninger.
4. OPBEVARING AF DATA
4.1 Al medlemsdata opbevares sikkert i Ældre Sagens medlemsdatabase.
4.2 Hvis du vælger at hente dit digitale medlemskort til appen, vil medlemsnummer, navn/navne (afhængigt af om medlemskabet består af 1 eller 2 personer) og lokalafdeling fremadrettet ligge gemt lokalt på din mobile enhed, så appen kan vise det digitale medlemskort, når du ønsker det.
4.3 Ældre Sagen benytter Google som tredjepart til indsamling og opbevaring af anonym data om statistisk, og Ældre Sagen benytter Google Analytics og Google Firebase som statistikværktøjer.
5. OPDATERING OG SYNKRONISERING AF DATA OG INDHOLD I APPEN
5.1 Ældre Sagen tilbyder en lang række medlemstilbud. For at sikre at appen og dens indhold altid er opdateret, er det brugerens ansvar at sørge for at:
- Appen har adgang til internet; enten via en trådløs internetforbindelse (wifi) eller et dataabonnement, så appen har mulighed for at hente aktuelle medlemstilbud samt fjerne tilbud, der er udløbet.
- Den version af appen, der er installeret på brugerens enhed, altid er den nyeste. Det sker ved at indstille enheden til at hente nye opdateringer automatisk. (I App Store og Play Butik finder man ud af, om man har den nyeste version af appen.)
- Enhedens operativsystem (iOS eller Android) er opdateret, så appen kan fungere optimalt på enheden.
6. ANSVAR FOR MEDLEMSTILBUD
6.1 Et medlemstilbud kommer fra et firma eller en butik, som Ældre Sagen har en samarbejdsaftale med. Vi udvælger virksomhederne, så du oplever mest mulig værdi i dit medlemskab.
6.2 Ældre Sagen sælger eller distribuerer ingen af varerne eller serviceydelserne, der markedsføres i appen. Det er altid virksomhederne, der udbyder tilbuddene, der har ansvaret for salg, distribution og gennemførelse.
6.3 Ældre Sagen yder ikke garanti i relation til produkter, priser, service, fejl og mangler, udbedringer eller lignende.
6.4 Spørgsmål om tilbud, skal altid stilles til den virksomhed, der giver tilbuddet.
6.5 Ældre Sagen tager forbehold for fejl og ændringer i priser.
6.6 Har du spørgsmål eller vil du gøre et krav gældende angående eventuelle fejl og mangler, skal du altid kontakte virksomheden.
7. BRUG AF ENHEDENS INDBYGGEDE FUNKTIONER
7.1 Adgang til internet
For at kunne hente og opdatere tilbud, medlemskort og andet indhold er det nødvendigt, at appen har adgang til internet. Se også punkt 5 om opdatering og synkronisering af data og indhold i appen.
7.2 Adgang til geografisk placering
Appen anvender brugerens geografiske placering for at forbedre oplevelsen og gøre indholdet mere relevant for den enkelte bruger.
Følgende funktioner i appen er betinget af, at du giver tilladelse til, at appen kender og bruger din placering:
- Kort med tilbud; for at kortet skal kunne vise tilbud nær dig samt afstand til en udbyder af et tilbud.
- Lister med tilbud; sortering af tilbud så tilbud nær dig vises øverst på listen.
Når appen har behov for at kende brugerens placering, skal brugeren give tilladelse. Denne tilladelse kan efterfølgende ændres via enhedens indstillinger.
7.3 Meddelelser
7.3.1 Downloades appen fra Androids Play Butik, accepterer brugeren at modtage meddelelser. Denne tilladelse kan til hver en tid ændres via enhedens indstillinger.
7.3.2 Downloades appen fra Apples App Store, bliver brugeren bedt om at afgive tilladelse til, at appen må sende meddelelser. Denne tilladelse kan til hver en tid ændres via enhedens indstillinger.
8. OPDATERING AF VILKÅR OG BETINGELSER
Disse betingelser er sidst opdateret den 20. august 2018.
9. ÆLDRE SAGENS GENERELLE PERSONDATAPOLITIK
Vi henviser endvidere til vores generelle persondatapolitik.